viernes, 20 de junio de 2008

Informe Visita Jim Power a Andorra 18-20.06.2008

Resum:

Aquesta visita del Secretari General ha segut molt fructifera en general.

Jim va agrair molt l'assistencia de quasi tota la junta, el dia 18 de juny, al sopar de benvinguda, i s'ha sorprès gratament per l'assistencia del nostre Ministre de Turisme el Sr. Juli Minoves, qui de nou, ens ha demostrat que es un excelent orador, un amic dels professionals de turisme, que estima molt la seva feina i que podem comptar amb ell per qualsevol projecte que tingui com a objectiu la promoció de la nostra destinació. Llastima que molts de nosaltres no tenim vot al pais, perque el nostre ho tindria per seguir molts anys com a ministre de turisme o fins i tot com a Cap d'Estat.

Durant la visita al despatx del Sr. Ministre, el Ministre ha repetit el seu desitg de colaborar més amb el nostre Skal Club i per realitzar-ho ha demanat la presencia del Sr. Enric Torres, Director de Andorra Turisme, per comunicarli, devant nostre, que Andorra Turisme prengui nota de les nostres projectes i ens doni tant de suport com pugui.

El Sr. Ministre també ens ha asegurat un lloc a la taula de turisme com a Associació i Lobby Profesional.

També s'ha parlat que un representant de Andorra Turisme, posiblement el mateix director Enric Torres, ens podria acompanyar al proxim Congres de Skal Mundial a Taiwan - Taipei per estrenyer els lligams amb Skal Internacional i preparar-nos per un possible Congres Mundial a Andorra al 2011/2012. A part d'aquest congrès hem parlat de la proposta que hem enviat als Skalegues de Girona per el Post Congres de Skal Espanya al Març 2009(Congres a Girona). S'ha parlat que podriem intentar organitzar el congres del Consell General de Skal Internacional al Abril del 2010. També s'ha parlat que podriem tornar a organitzar el congres de la FESI (Federacio Espanyola de Skal Internacional)al 2010 (data per confirmar).

El Sr. Jim Power ens ha proposat que seria bo per la promoció de la nostra destinació si ens presentessim per els Premis de ECOTURISME 2008. Ho estudiarem amb la junta.(Reunió extraordinaria prevista per el dissabte dia 28 de juny a les 10:00 a la terraza de la Caubella a Vallnord - Vallnord convida a la anada i tornada en telecabina des de la Massana i dona entrada lliure als nens dels assistents al Pekepark).

A més a mes podriem proposarnos d'organitzar el congres de Turisme per la Pau.
El Sr. Jim Power ens ajudaria, parlant favorablement de Andorra al comissari responsable per aquest esdeveniment, un gran amic seu. El M.I. Ministre Sr. Juli Minoves ha reforçat les nostres possibilitats communicant que ANDORRA ES UN PAIS DE PAU, que porta més de 700 anys consecutius sense cap guerra o conflicte (a part de possibles petites conflictes internes i guerres de preus :-))

La mati d'ahir, dia 19 de juny, hem aprofitat per una ruta per els paisatges precioses del nostre pais, desprès d'un fantastic desdejuni al HOTEL PLAZA. I el temps ens ha accompanyat. El Sr. Jim Power ha quedat encantat amb les vistes panoramiques de Grau Roig cercle Pessons, les vistes des de el Coll d'Ordino i les vistes des de el Coll de la Botella. Li ha agradat molt la parada a VALLNORD, on ha gaudit mirant l'activitat dels nens del pais i altres que baixaven en bici i tirolina desde la terraza de la Caubella.

En la nostra ruta hem visitat quasi totes les parroquies i molts dels seus pobles (ens ha faltat el poble de Pas de la Casa i la parroquia de St Julia, pero el Sr. Jim Power ja ens ha dit que tornará, aixis que també tindrem ocasió de mostrarli aquestes parroquies ).

El dinar, a la terraza del ART HOTEL ha segut esplendid, com sempre. Potser ahir encara més, per el fet de menjar fora i per el menu que era una mostra de cuina del pais, bonissim, fresc i molt original.

Desprès del dinar hem visitat el Centre de Congressos, on ens han rebut el Sr. Josep Maria Cid en nom de Eva Roma i Mireia Perescoi, el Sr. Jean Cartes, Director de Turisme & Cultura d'Andorra la Vella, i el Sr. Ian Sasplugas, tecnic de il-luminació, só etc. Al Sr. Jim Power li ha agradat molt la visita i esta molt impressionat per les installacions. El Sr. Josep Mª Cid i el Sr. Jean Cartes ja ens han dit que podem comptar amb ells durant la preparació de la proposta d'aquest esdeveniment grandios que es el Congres Mundial de Skal Internacional al 2011/2012.

Primerament optarem per l'any 2011, amb com a possibles dates: 6-11 de novembre.

Hem fet una visita molt rapida a la Casa de la Vall, on, per raóns de neteja (estaven netejant en aquell mateix moment), tan sols hem pogut visitar la sala del jutjat. La petita passejada per la part antigua d'Andorra peró, ha agradat molt.
(Info: No ens havien donat hora de visita a la Casa de la Vall, perque alli es on es va celebrar, ahir dia 19 de juny, el debat politic del l'any).

Per la nit hem celebrat el Sopar Mensual Skal al BUDA ESPAI ANDORRA, on 31 socis han fet acte de presencia, i el Sr. Jim Power, a l'hora del pica pica (copa i makis diversos) ens ha fet una presentació en detall de les possibilitats que tenim els Skalegues per utilitzar la plataforma internacional per treure més profit dels nostres viatges personals i professionals i fer "business among friends". També s'ha parlat de la estructura de Skal i de les condicions necesaris per entrar a formar part de la nostra associació. I ha agrait la presencia del Sr. Vicente Molés de la Fundació OMT-Themis.

Desprès hem gaudit d'un sopar molt bò i diferent amb ensalada japonesa, tataki de salmo i confits d'anec segons desitg i un postre bonissim amb fruits i gelat.
I no ha faltat la copeta a la planta de dalt per accomiadarnos d'un magnific dia.

Abans de deixar el Sr. Jim Power al seu hotel, el HOTEL PLAZA a Andorra la Vella, ens ha comentat que li ha agradat molt la visita i que no deixará cap ocasió desaprofitat per parlar favorablement de la nostra destinació. Eixis que ens hem guanyat un PROMOTOR més per el nostre pais ! Moltes gracies a tots que han ajudat per aconseguir-ho.