sábado, 6 de diciembre de 2008

ACTA Taula de Turisme 27.11.2008

Descargar el archivo adjunto original



Acta reunió Turisme

Dia 27 novembre 2008


Assistents:

Ministeri: Sr. Juli Minoves, Sr. Enric Torres, Sra. Noemí Pedra, Sr. Eduard Martinez

Agencia 2020 – Sr. Sergi Nadal

ATVA – Sr. Joan Nadal

Cambra de Comerç: Sra. Estela Canturri

AAVA – Sr. Joaquim Pereira

UHA – Sr. Valeriano Collado

Ski Andorra- Sra. Marta Rotés

ADHA – Sra. Núria Machordom

SKAL – Bianca Meeuwissen

Representant Comuns: Sra. Mònica Bonell


S’inicia la reunió a les 11h25

El Ministre dona la benvinguda a tots els assistents i els informa que a principis d’aquesta setmana s’ha desplaçat a Madrid per mantenir una reunió amb el Secretari d’Estat de Turisme espanyol i amb l’empresa pública de promoció de la ciutat de Madrid.

Així mateix s’informa als presents del canvi d’ubicació de l’Oficina de Turisme de Barcelona que tindrà lloc a finals del mes de desembre. La nova oficina es troba situada al carrer Pau Claris i es compartirà espai amb les empreses Vallnord i Caldea.

La Inauguració d’aquesta oficina es preveu que sigui el dia 15 de gener i s’aprofita aquesta reunió per convidar els presents a aquest acte.


Seguidament es dona pas als diferents punts de l’ordre del dia de la reunió d’avui:


Campanyes de publicitat

Seguidament la Sra. Noemí Pedra – Directora de Màrketing de la societat Andorra Turisme SAU presenta les campanyes de publicitat per aquest hivern 08/09 en el mercats espanyol, francès, portuguès i del Benelux on destaca el canvi d’estratègia per disposar d’una major presencia publicitària en les àrees de próximitat com Catalunya o el Sud de França.

Es lliura als presents el document de presentació de les campanyes amb els seus plans de mitjans, imports, visuals de campanya, accions especials, etc.






Skal Internacional posa de manifest que les campanyes que es destinen al Benelux no arriben al mercat holandés i demana estudiar en un futur incrementar la nostra presencia publicitària en aquest mercat per ajudar així als operadors que fan esforços per promoure Andorra.


Des de la FACA es valora molt positivament el reforçament de la presencia de les compres en els visuals i el text de les properes campanyes d’hivern i especialment les que es durant a terme al mercat francès.


Campanya de compres.

S’informa breument que la campanya de compres s’iniciarà a principis del mes de desembre i està dirigida al públic de proximitat de Catalunya i el Sud de França.

El mitjà utilitzat tornarà a ser com en edicions anteriors, la radio. L'import destinat a aquesta campanya serà de 100.000 € i el seu objectiu fomentar el desplaçament Andorra per gaudir de les compres de Nadal.


Campanya al Regne Unit

Es mostren exemples dels diferents suports que s’han utilitzat en la campanya realitzada aquesta tardor al Regne Unit conjuntament amb els integrants del Club de producte Neu..

S’informa que de moment les dades que ens han anat facilitant els operadors turístics britànics mostren un retrocés del destí Andorra, en alguns casos similars al d’altres destins de neu.

Des de la societat s’ha fixat per a la setmana vinent una reunió amb els integrants del club de neu per valorar l’evolució del mercat anglès i valorar, si s’escau, noves actuacions per reactivar la demanda en algunes setmanes especials.

De tota manera en el transcurs de la fira WTM celebrada a mitjans de novembre els operadors van valorar molt favorablement l’esforç que ha realitzat Andorra per estar present publicitàriament en el mercat i en col·laboració amb ells.


Pla d’acció de col·laboració entre Andorra Turisme SAU i els Comuns.

Durant el passat estiu el Ministre de Turisme es va reunir amb els consols per sol·licitar-los la seva col·laboració en les campanyes de promoció que s’estaven planificant per al Regne Unit.

En aquella reunió els cònsols van agafar el compromís d’estudiar un possible pla de col·laboració per a l’any 2009

El passat dia 29 de setembre es va presentar als Comuns el document de col·laboració que avui els presentem i que inclou un seguit de projectes per desenvolupar conjuntament.

Els principals punts de col·laboració són:
Desenvolupament Itineraris Ecoturístics
Material de promoció conjunt amb l’objectiu de reduir les duplicitats i les mancances de contingut informatiu
Presencia al portal Turístic
Realització campanyes (compres/esquí).
Creació identitat corporativa de la xarxa d’oficines de Turisme
Desenvolupament de la xarxa d’oficines Infoturisme.
Recollida i tractament de dades sobre els comportaments dels turistes entre les oficines de Turisme.
L’import que els Comuns destinaran a aquest pla de col·laboració serà de 768.000 €


El Ministre agraeix als Comuns la seva predisposició per treballar en aquest programa conjunt i recorda que es tracta d’un acord històric. La Sra. Mònica Bonell informa que ja s’ha mantingut la primera reunió amb la societat Andorra Turisme per analitzar com es materialitzarà aquesta col·laboració i per demostrar que es tracta d’un projecte vàlid i que ens permetrà avançar en la bona direcció.

Així mateix fa palesa la seva satisfacció per disposar d’aquest pla de col·laboració i considera que es tracta d’una bona oportunitat per unir els esforços que es fan des dels Comuns amb els que es fan des de la societat Andorra Turisme.

Respecte de la possible incorporació dels Comuns a la societat, els Comuns ho han estudiat però a hores d’ara no ho consideren una prioritat ja que comportaria segurament una modificació d’alguns dels articles de la societat.

Des de l’ADHA es valora com a molt positiu l’esforç fet per les Administracions per col·laborar conjuntament amb el desenvolupament d’aquestes accions.


En relació a la col·laboració en matèria de material promocional, el Sr. Sergi Nadal planteja si s’ha estudiat que empreses privades puguin col·laborar econòmicament, mitjançant publicitat, a rebaixar els costos d’aquest material.

El Ministre informa que en el transcurs de la reunió mantinguda amb l’empresa de promoció de Madrid varem estar especialment interessats en conèixer com ells desenvolupen algunes publicacions amb la col·laboració directa d’algunes empreses privades que aporten valor al contingut dels seus catàlegs.


Es planteja la possibilitat de treballar en la creació d’unes guies de bones pràctiques on s’especifiqui de quina manera les entitats privades podrien participar en algunes publicacions i procedir posteriorment a sotmetre a l’anàlisi dels membres de la reunió de Turisme aquesta guia per a la seva validació.


L’Skal demana si respecte del portal s’han estudiat la realització de links als operadors turístics que promouen el destí d’Andorra. S’informa que a partir de principis d’any, quan el portal estigui plenament operatiu estudiarem fer possible disposar de links als operadors turístics que promouen Andorra. No obstant des de la societat s’està estudiant que aquests links estiguin subjectes a limitacions i acotats de tal manera que únicament ofereixin la possibilitat de a facilitar accés a les pàgines dedicades a Andorra.


Skal també demana si estudiarem la possibilitat de fer campanyes conjuntes amb alguns operadors. En aquest sentit des de l’Skal proposen elaborar una guia que estableixi quins principis s’han de complir per sol·licitar disposar de publicitat compartida.


Calendari definitiu de les fires 2008/2009

Informem que la Comissió de fires ha considerat incorporar al calendari les fires de Toulouse i de Bordeaux

La participació dels professionals andorrans a aquestes dues fires es farà mitjançant mostrador.


S’informa també que la fira SITC ha canviat de dates i que enlloc de realitzar-se a principis de maig com estava previst aquesta s’ha desplaçat a mitjans d’abril (del 16 al 19 d’abril del 2009)


Informem que la fira MAP, donat que no disposava de cap professional inscrit es va transformar en una fira institucional. En els darrers dies un professional ens ha fet palès la seva voluntat per participar-hi i hem considerat acceptar la seva demanda. Així doncs i sempre que aquests canvis no ens obliguin a incrementar el metres quadrats destinats a aquest fira, si existeixen altres professionals interessats en participar-hi els hi donarem oportunitat de participar-hi amb taula compartida a 1.250 € per professional.


En relació al calendari de fires el Ministre informa que l’any vinent es participarà a la fira EIBTM de Barcelona, dins del marc de desenvolupament d’un club de producte de congressos.


L’Skal s’ofereix per permetre que algun tècnic de la societat Andorra Turisme pugui utilitzar l’estant d’Skal Internacional per analitzar i valorar la nostra participació a aquesta fira l’any vinent.


Tour de France 2009

Reconfirmem que el Tour de França arribarà a Andorra els propers dies 10 i 11 de juliol 2009

El dia 10/07 l’itinerari serà Barcelona-Andorra, amb arribada a Arcalís

El dia 11/07 l’itinerari serà Andorra la Vella –St Gaudens.

El Ministre informa que el Tour 2009 visitarà totes les parròquies

Des de la societat Andorra Turisme s’està estudiant la possibilitat de disposar d’algun vehicle decorat d’Andorra que acompanyi la caravana publicitària del Tour.

La Sra. Mònica Bonell proposa aprofitar el ressò i seguiment del Tour per fer accions de senyalització/retolació que ajudin a una major difusió d’Andorra.


Els altres temes que es tracten en el marc d’aquesta reunió són:

Programa “Un Nadal de Muntanya”:

Realitzarem una acció especial de dinamització cultural dels Museus aprofitant les dates de Nadal i l’afluència de públic familiar.
Al Museu Casa Areny Plandolit durant 6 dies tindran lloc representacions de “conta contes” amb acompanyament de xocolata als jardins i cançons de Nadal a càrrec dels International Singers.
Les representacions es faran a partir 18h
A la Farga Rosell tindrà lloc un concert de Nadal a càrrec dels Petits Cantors.
Es presenta als presents la maqueta del fullet d’aquesta activitat que estarà disponible a les oficines de Turisme a partir de la setmana vinent.
B) Aquest fullet recollirà per primer cop un calendari amb totes les activitats que es realitzen a Andorra, per part dels Comuns, en relació a les festes de Nadal.


L’ADHA es mostra favorable a fer difusió del pdf d’aquest programa entre els seus hotelers

L’Skal valora molt positivament aquesta iniciativa i demana si es repetirà l’any vinent i en quines dates per poder-ho comunicar als operadors perquè ho incloguin en els seus catàlegs.


Itinerari Andorra Romànica

Informem que l’¡tinerari de l’Andorra Romànica mantindrà la seva vigència fins que es posi en marxa la proposta de bus turístic que actualment s’està treballant des d’Andorra Turisme i que també es treballarà amb els Comuns.

Respecte de les dades de l’itinerari del Romànic i fins al 20 de nov l’han fet 1.559 persones (+53%) respecte any 2007

Els ingressos també s’han incrementant 17,5% arribant als 8.100 €


Congressos

El Ministre informa que des de la societat es començarà a treballar en breu el desenvolupament del producte congressos a partir del document que es va treballar en el marc del pla de marketing 2005-2010

Des de la societat s’ha reprès el dossier de congressos que s’havia treballat en el marc del Pla de Màrketing 2005-2010.


La voluntat es treballar en la creació d’un Convention Bureau com a club de producte de la societat i iniciar les activitats de dinamització i promoció d’Andorra com a destinació de congressos, seminaris i convencions.


Sínforma que properament s’iniciaran les reunions exploratòries amb les empreses del sector interessades en col·laborar en producte. Es seguirà el document elaborat en el seu dia pel grup de treball de congressos del pla de màrketing.


Des de l’Skal es demana poder col·laborar en aquestes primeres reunions de treball per reactivar aquest club de producte.


Hàbits de consum dels internautes

Com a tancament de la reunió el Sr. Eduard Martinez, tècnic de l’àrea Infoturisme de la societat Andorra Turisme SAU va presentar un interessant informe relatiu a les tendències dels internautes en l’àmbit del turisme a França, que des de la societat es tindran en compte per al desenvolupament de les desenvolupament de les diferents eines del nostre portal.



Essent les 13h20 es dona per finalitzada la reunió.

.

No hay comentarios: